Afvallen en (Sinterklaas) verleidingen, ga de uitdaging aan!
Het is alweer zover! De zomervakantie is pas net voorbij en de pepernoten en marsepein lachen ons alweer toe in de supermarkt. In oktober volgen de banket- en chocoladeletters. Lastig, voor alle zoetekauwen, emotie eters en mensen die hard bezig zijn en erg hun best doen om af te vallen. Het gevaar is als je eenmaal begint aan al deze lekkernijen, het moeilijk is om ermee te stoppen. Starten met snaaien of met zoet eten versterkt absoluut je behoefte aan nog meer zoet. Het einde dreigt dan snel zoek te raken.
De allerbeste tip die ik je kan geven is: haal het niet in huis! Dit vraagt om discipline en wilskracht in de supermarkt en alle andere plaatsen waar snoepgoed voorhanden is. Maak het jezelf daarom niet moeilijker dan het is en ga altijd met een gevulde maag boodschappen doen, maak een boodschappenlijstje (en hou je daaraan) en vermijd zoveel mogelijk de gangpaden waar al het lekkers voor de feestdagen uitgestald staat. Ga daarnaast de uitdaging aan om alleen op de feestdagen zelf te genieten van het snoepgoed. Zo wordt het een stuk makkelijker om je doel te bereiken en kun je uiteindelijk trots zijn op jezelf. En dat gun ik jou. Doe je ook mee?
