Nutripharma nieuws
-
Nieuw! het koolhydraatbeperkte / eiwitverrijkte dieet
Op 13 mei heb ik een cursus gevolgd over het adviseren en toepassen van het koolhydraatbeperkte/eiwitverrijkte dieet. Dit dieet is speciaal voor mensen die met alleen een gezonde voeding en meer bewegen toch niet het gewenste resultaat (afvallen/verbeteren van de bloedsuikerwaarden) weten te bereiken. Er zijn bij dit dieet een aantal belangrijke aandachtspunten en een goede begeleiding en expertise is hierbij noodzakelijk. Niet alleen tijdens de eerste strenge fase van het dieet, maar zeker ook in de periode die daarop volgt: het op een goede manier weer opbouwen naar een normale gezonde voeding. Door het volgen van deze cursus kan ik u optimaal adviseren en begeleiden bij het uitvoeren van…
-
Aantal kinderen met morbide obesitas fors gestegen
Een verontrustend bericht… Morbide obesitas neemt toe onder kinderen. In 30 jaar is het aantal morbide obese kinderen gestegen van 0,08% naar 0,56%. In Nederland komt dit neer op 18.500 kinderen in de leeftijd van 2-18 jaar. Dit blijkt uit onderzoek van TNO in samenwerking met VUmc en het LUMC, gepubliceerd in PlOS ONE. Dit is de eerste publicatie, die de trend van morbide obesitas in Nederland in kaart brengt. Morbide obesitas komt 2-4 keer vaker voor bij kinderen van Turkse en Marokkaanse afkomst en bij kinderen waarvan de ouders relatief laag zijn opgeleid. Van de kinderen met morbide obesitas heeft 56% een verhoogde bloeddruk en 67% heeft een of…
-
Praktijk gesloten 21 t/m 25 april
Wegens vakantie is de praktijk gesloten van maandag 21 t/m vrijdag 25 april 2014. Vanaf maandag 28 april is de praktijk telefonisch weer bereikbaar en geopend van dinsdag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:30 uur (donderdag tot 20:30 uur). Wilt u een afspraak maken? Dan kunt u een mailtje sturen met uw gegevens (naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer en reden van de consult aanvraag) naar: nutripharma@dds.nl. Na de vakantieperiode zal ik zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Melissa Blom, diëtist
-
We eten minder fruit en meer chips, chocolade en snoep
Nederlanders eten minder groenten en fruit, maar meer verrijkte producten en chips dan ruim 20 jaar geleden. Daarnaast snoepen jonge vrouwen (19-30 jaar) meer en eten 19-50-jarige mannen en vrouwen meer chocolade. In Nederland geeft men de voorkeur aan “vlug klaar” vlees en kip in plaats van een onbewerkt stukje vlees. Verder gebruikt men meer halfvolle dan volvette zuivelproducten en drinkt men meer niet-alcoholische dranken als water, fruit- en (light)frisdranken (absolute consumptie steeg met 30-50%). Dit blijkt een rapport van RIVM: Veranderingen in het aanbod van voedingsmiddelen en de voedselconsumptie. In het rapport staan de resultaten van bijna 25 jaar voedselconsumptie onderzoek is de periode 1987-2010. Bron: RIVM
-
NutriPharma Diëtistenpraktijk in ”Zicht Op Spijkenisse”
NutriPharma Diëtistenpraktijk heeft voor de huis-aan-huis krant ”Zicht Op Spijkenisse” een artikel geschreven. Deze week is de krant in een groot deel van Spijkenisse verspreid. Mocht u de krant niet ontvangen hebben, dan kunt u via onderstaande link bij het artikel komen. Artikel NutriPharma Diëtistenpraktijk